* וזה ההסבר לקיפוד

"למה צריך להיות אכפת לי – או לערוץ 2 או לכם – מהגיגיה של רווקה מזדקנת היושבת לבדה בחדרון העבודה הטחוב שלה, מוקפת בחמשת חתוליה וכותבת בלוג?"

רענן שקד – ידיעות אחרונות

זה כבר אולד ניוז הציטוט הזה, אבל בכל זאת אני מבינה שזה יכניס אותי לקטגוריה של האנשים שלאף-אחד-לא-צריך-להיות-אכפת-מהגיגיהם. אז נגיד שיש לי קיפוד.

לפני שבוע וקצת קניתי לקיפוד שלי פחית של אוכל לקיפודים, מאלה הקטנות שמוכרים בסופר. מאלה שכתוב עליהן "מזין ואיכותי! ארוחת גורמה שתספק את כל צרכיו התזונתיים, כמו גם את טעמו היוקרתי של הקיפוד שלכם!". ולמטה בקטן כתוב "לא למאכל אדם".

כדי להעביר את הבשר מהפחית לצלחת האוכל של הקיפוד, השתמשתי בכף של אנשים. ואז, כמו תמיד, הנחתי את הכף בכיור וצפיתי בקיפוד זולל את הארוחה ומתפנה לרבוץ על הספה ולנקות את עצמו בעזרת לשונו הקיפודית המחוספסת.

וכמו תמיד, התפניתי לעשות מה שאני נוהגת לעשות מדי שבוע: לא לשטוף כלים במשך שבוע.

לאחרונה חיפשתי לעצמי כף בתוך הר הכלים שבכיור המטונף שלי. ראיתי את הכף ההיא, מהפחית, שוכבת שם בתחתית הכיור, גדושה בחומר לבן ומתפתל. במבט מקרוב ראיתי שמדובר בגוש של המון המון תולעים קטנות. לבנות. משתרשרות זו בתוך זו בתוך זו.

בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה, חי על חפץ שמשמש אותי לאכילה. כנראה ששאריות הבשר בכף נרקבו וייצרו תולעים, או משכו תולעים? מאיפה הן מגיעות התולעים?

כיוונתי אליהן זרם מים והן התפזרו, התולעים, אבל אולי הן עוד חיות שם מתחת לסירים ולצלחות, אני לא יודעת מהו כושר ההישרדות שלהן, מהי יכולת ההתפשטות שלהן, ועד כמה יש להן רצון או אינטרס להתפשט.

לאן אני ממשיכה מכאן? להניח שמושבת התולעים התקיימה רק בגבולות הכף ולהתעלם, או לזרוק את כל הכלים שהיו בכיור לזבל ולהתחיל מחדש?

אני מפרגנת לעצמי להיות "טובה מדי בשביל לאכול תולעים" ואפילו "טובה מדי בשביל להכניס לפה כף ששימשה כמושבת תולעים". אבל האם אני "טובה מדי בשביל להשתמש בכלים שאולי נגעו בהם תולעים, או שהיו בקרבת תולעים"? האם אני נסיכה עכשיו? האם מעתה גם אימנע מלהשתמש בסכו"ם שלי כדי לחלץ אוכל לקיפודים מהפחית?

(איך אפשר להגיד שסיפור כזה לא יעניין את העיתון ואת הטלוויזיה)

2 תגובות to “* וזה ההסבר לקיפוד”

  1. איתי Says:

    זו השאלה הסיינפלדית הידועה. נודע לך שאחד החפצים בביתך הוכנס לאסלה, לאחר מכן נוגב והוחזר למקומו. מה עושים?

  2. idit Says:

    אסלה זה כולה מים – קטן עלי.
    אני יותר מזדהה עם ג'ורג', וכפי שאתה בטח זוכר, הוא אכל פעם מהפח.

כתיבת תגובה